תלונת שווא במשטרה – הוצאת דיבה

עבורכם מכל ה❤️-שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

התוכן הבא נכתב עבורכם מכל ה❤️

בואו נתרום את הידע הזה גם לאחרים!

שתפו..

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תלונת שווא במשטרה – הוצאת דיבה

להבדיל משנים קודמות, חלה תפנית מסויימת בגישתם של בתי המשפט בערכאות השונות ביחס לסוגיית הגשת תלונות שווא למשטרת ישראל.

כאשר פלוני מגיש תלונת למשטרת ישראל כנגד אלמוני, אזי לרוב ימצא את עצמו האחרון תוך זמן קצר, בהליך בירור אשר במסגרתו אין מן הנמנע שיעבור הליכי חקירה וינהגו בו כאחרון העבריינים.

הליך שכזה, אשר מטבעו הוא משפיל ופוגעני, קשה שבעתיים לאדם מן הישוב אשר מעודו לא חווה על בשרו הליכים שכאלו, וזאת במיוחד אם מאחורי התלונה שהוגשה אין דבר וחצי דבר.

לרשותו של הנפגע מתלונת שווא, עומדת במרבית המקרים, האפשרות להגיש תביעה בגין לשון הרע כנגד המתלונן ומעשיו – זאת אם התלונה שהוגשה כנגדו למשטרה, הוגשה על ידי המתלונן בחוסר תום לב וכאשר ביסודה עמדה רצונו להשיג נקמה או/ו לפגוע – דהיינו, תלונת שווא.

הגשת תלונת שווא היא מעשה חמור, וברוב המקרים, ניתן להגיש תביעה בגין לשון הרע, כפי שעולה מחוק לשון הרע.

משימתו של התובע היא לעמוד במבחן מאזן ההסתברויות הנדרש במסגרת משפט, ובכך תוכח טענתו כי הנתבע הגיש את התלונה למשטרה שלא בתום לב ו/או מתוך קיומה של כוונת זדון שביסודה הרצון להזיק לנתבע ולשמו הטוב.

ככל שיצליח התובע במשימתו זו, אזי תחשב תלונת השווא ככזו שיש בה כדי לשון הרע ותתגבש עילת לתביעה ופיצויים.

במידה והתובע יצליח להוכיח במאזן ההסתברויות לבית המשפט כי התלונה הוגשה שלא בתום לב ו/או חמור מכך בכוונה זדונית לפגוע בו ובשמו הטוב שאז הדבר עולה כדי לשון הרע  ומגבש עילת תביעת דיבה כנגד מגיש התלונה.

הגנות למגישי תלונה למשטרה שהוגשה נגדם תביעת לשון הרע בגין תלונת שווא:

המחוקק צפה תרחיש בו על מנת להרתיע אנשים מלהגיש תלונות מוצדקות למשטרה (או לכל רשות מוסמכת אחרת), תוגש נגדם תביעה בגין לשון הרע – ולכן קבע מפורשות (סעיף 15(8)) כי ככל שהנתבע הגיש את תלונתו בתום לב, אזי לא תתגבש עילה לתביעת לשון הרע.

לסיכום: ניכר כי בשנים האחרונות חלה תפנית ביחס בתי המשפט בישראל להגשת תלונות שווא במשטרה, ולכן ככל שאכן מדובר בתלונת שווא הדבר מאפשר לנפגע להגיש תביעה בגין לשון הרע.

הוגשה נגדך תלונת שווא? נתבעת בגין תלונה שהגשת למשטרה/רשות מוסמכת אחרת? מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי לשם קבלת ייעוץ משפטי בהתאם לנסיבותיך.

מאמרים נוספים

הגנות לנתבעים בתביעת דיבה

הגנות לנתבעים בתביעת דיבה בוקר אחד, לעיתים בלא כל התרעה מוקדמת, זה מגיע: הוגשה כנגדך תביעת דיבה, ולפי חוק איסור לשון הרע, נדרשת לשלם מאות

הוצאת דיבה במסגרת הליך גירושין

הוצאת דיבה במסגרת הליך גירושין הליך גירושין הוא הליך קשה, מתיש, אמוציונאלי ולעיתים גם הרסני, ומשכך, במקרים רבים מוצאים עצמם צדדים להליך תחת מתקפה של

הוצאת דיבה בעבודה

הוצאת דיבה בעבודה המחוקק הסדיר את האיסור בגין לשון הרע בחוק איסור לשון הרע ובין היתר נאמר בו כי לשון הרע הוא כל דבר שפרסומו