העברת העסק לדור הבא

העברת העסק לדור הבא

משרד עו״ד אור חיים מלווה רבים מלקוחותינו אשר הינם בעלי עסקים בענפים שונים במשק, והמעוניינים לבצע העברה של העסק לדור הבא.

רק עצמאי שעבד בשתי ידיו על מנת להקים ולטפח את העסק שלו מרעיון מופשט לכדי מציאות, מכיר את התחושה הצורבת המלווה אותו כאשר הוא חושב של השאלה מה יקרה עם מפעל חייו במרוצת השנים?.

רוב בעלי העסקים בוחרים להעביר את השרביט לדור הבא, מתוך רצון לשמר את המסורת העסקית בתוך המשפחה, לחסוך לצאצאים שלהם את הטעויות שהם עשו ולהבטיח את עתידתם הכלכלי.

לצערנו הרב, המציאות הכלכלית מוכיחה כי קרוב לשליש מן העסקים המועברים לדור הבא אינם שורדים.

העברה של העסק המשפחתי לדור הבא הינו הליך מורכב הדורש תכנון בכמה רבדים שונים. תכנון לקוי של הליך המעבר ו/או דילוג על שלבים יכול להביא לעלויות מיותרות הם מבחית מיסוי, כשלים בניהול ופגיעה ברווחיות.

ראוי ונכון לציין כי אין מתכון קבוע לביצוע העברה בין דורית, כל עסק הינו בעל מאפיינים ייחודיים, מוטת שליטה שונה, וחזון שונה.

כך למשל, בעוד משרדינו ממליץ בחום כי לתכנון העברה בין דורית יתלווה כבר בתחילת הדרך רואה חשבון ו/או יועץ מס, יתכ מאוד בהתאם למאפיינים הייחודיים של של עסק מסויים ימליץ משרדינו כי בעל העסק יעשה שימוש במומחה נוסף, וזאת על מנת לאפשר התאמת המענה המשפטי ללקוח ולצרכיו.